اکستنشن مو ، کراتین مو ، اکستنشن لیزری

ساخت وبلاگ

مراقبت از موی دکلره شده

 استفاده از رنگ‌های روشن برای موی خانم‌ها همیشه مورد استقبال قرار گرفته است. برای استفاده از رنگ روشن باید ابتدا موها را دکلره کرد سپس رنگ مورد نظر را به کار برد. اگر پس از انجام دکلره از مو مراقبت نشود مواد شیمیایی دکلره به موها آسیب خواهد زد. در این مقاله نکاتی برای مراقبت از موی دکلره شده ارائه خواهیم کرد.

اگر موهای کم‌پشتی دارید می‌توانید پس از رنگ کردن مو از اکستنشن مو که بهترین روش اکستنشن است برای پرپشت کردن موهایتان استفاده کنید.

دکلره کردن مو چگونه انجام می‌شود؟

برای دکلره کردن مو که در واقع رنگ مو را پاک می‌کند، پودر دکلره با اکسیدان ۱۲ درصد مخلوط می‌شود. اگر موها نازک باشند باید از اکسیدان ۹ درصد استفاده کرد که آسیب کمتری به مو برسد.

اگر در منزل قصد دکلره کردن موهای خود را دارید ابتدا از قسمت پشت سر و موهای پایین سر شروع کنید. لایه لایه موها را به کمک قلموی مخصوص به مواد دکلره آغشته کنید و سپس موها را با کمک کلاه مخصوص بپوشانید. ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان در نظر بگیرید تا واکنش شیمیایی مواد دکلره انجام شود و موها روشن شوند. پس از این زمان موها را کاملا آّبکشی کنید.

مراقبت از موهای دکلره شده

پس از دکلره کردن مو تا دو روز موها را فقط با آب بشویید و از شامپو استفاده نکنید. پس از گذشت دو روز می‌توانید موهای دکلره شده را به مدت یک هفته با شامپوی بچه که شامپویی ملایم است و مواد شیمیایی کمتری دارد بشویید.

پس از آن نیز بهتر است برای مراقبت از موی دکلره شده از شامپوهای مناسب موهای رنگ‌شده استفاده کنید تا موهایتان خشک و شکننده نشوند.

معمولا بخش انتهایی ساقه موها پس از رنگ کردن نازک‌تر می‌شوند. بهتر است موهای خود را هر دو ماه یک‌بار به اندازه یک سانتی‌متر کوتاه کنید. با این کار به تقویت موهای خود کمک می‌کنید و آسیب‌هایی که به آن رسیده نظیر موخوره را برطرف می‌کنید. کوتاه کردن مرتب موها باعث می‌شود از ایجاد موخوره در موهایتان جلوگیری کنید.

پس از شستن موهای دکلره شده با شامپو حتما از نرم‌کننده هم استفاده کنید. نرم‌کننده باعث می‌شود رنگ موی شما درخشان‌تر دیده شود. همچنین با استفاده از نرم‌کننده موهای شما گره نمی‌خورد و برای شانه زدن آنها مشکلی نخواهید داشت.

برای خشک کردن موهای دکلره شده بهتر است از حوله استفاده کنید و پس از گرفتن آب اضافی مو اجازه دهید موها در معرض هوای آزاد خشک شوند. وسایل حرارتی نظیر سشوار و اتوی مو به موهای دکلره شده آسیب زیادی می‌رسانند. حرارت باعث می‌شود رطوبت موها از بین برود و بافت کوتیکول مو صدمه ببیند.

تقویت موهای دکلره شده

یکی از راه‌های ارزان و در دسترس برای مراقبت از موی دکلره شده استفاده از روغن زیتون یا روغن نارگیل است. برای این منظور می‌توانید مقداری روغن را کمی گرم کرده و نیم ساعت پیش از حمام به موهای خود بزنید. پس از اینکه موها کاملا به روغن آغشته شد آنها را به آرامی ماساژ دهید و برای اثرگذاری بیشتر با کلاه بپوشانید. پس از نیم ساعت موها را با استفاده از یک شامپوی ملایم یا شامپوی بدون سولفات با آب ولرم بشویید.

کراتین مو یکی از راه‌های موثر تقویت موهای دکلره شده است. با این روش موهایی که در اثر دکلره و رنگ کردن مکرر خشک و نازک ‌شده‌اند تقویت و احیا می‌شوند. از آنجایی که کراتینه کردن موهای رنگ‌شده نیاز به تخصص دارد و مهم است از چه تعداد اتوکشی مو و چه درجه حرارتی برای اتوی مو استفاده شود بهتر است کراتینه کردن موهای خود را به یک مرکز زیبایی باتجربه بسپارید.

اکستنشن مو ، کراتین مو ، اکستنشن لیزری...
ما را در سایت اکستنشن مو ، کراتین مو ، اکستنشن لیزری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : norouzi nedataheri بازدید : 97 تاريخ : شنبه 30 آذر 1398 ساعت: 18:08

کراتین سرد و کراتین گرم

صاف بودن و درخشندگی موها به دلیل وجود پروتئینی به نام کراتین در آنهاست. اگر میزان کراتین مو کاهش یابد، موها وز و کدر می‌شوند و در هم گره می‌خورند. برای از بین بردن این حالت می‌توان موها را کراتینه کرد که تا چند ماه موهایی صاف، نرم و براق داشته باشید. کراتینه انواع مختلفی دارد. در این مقاله با کراتین سرد و کراتین گرم آشنا خواهیم شد.

کراتین سرد

موهایی که مدام رنگ و مش می‌شوند دچار خشکی و شکنندگی بیش از حد شده و آسیب جدی می‌‎‌‌بینند. رنگ‌پذیری موها نیز در این حالت کاهش پیدا می‌کند و برای حل کردن این مشکل باید موها را ترمیم و احیا کرد.

بعضی خانم‌ها از ماسک‌های نرم‌کننده برای تقویت موها و بازگرداندن آنها به حالت اولیه استفاده می‌کنند اما همین ماسک‌ها نیز به دلیل وجود مواد شیمیایی خشکی موها را افزایش می‌دهد.

کراتین سرد یکی از روش‌های کراتینه کردن است که برای موهای رنگ‌شده و مش‌شده به کار می‌رود. ویتامین و کراتین موها در اثر وجود آمونیاک در رنگ مو و یا دکلره از سلول‌های مو تخلیه می‌شوند. برای برگرداندن آب، ویتامین‌ها و املاح به مو می‌توان از کراتین سرد استفاده کرد.

کراتین سرد باعث می‌شود مو حالت‌پذیری بهتری داشته باشد و به راحتی آن را براشینگ کرد. یکی از مزایای کراتین سرد تثبیت رنگ مو روی سطح مو است و باعث می‌‌شود دوام رنگ مو و مش بالا برود. این تثبیت رنگ به ویژه برای رنگ‌های قرمز، آلبالویی، مسی و به طور کلی رنگ‌های گرم اهمیت زیادی دارد.

کراتین سرد می‌تواند در همان روزی که موها رنگ یا مش شده است انجام شود تا آسیب‌های ناشی از رنگ و مش را جبران کند. در این روش نیازی به استفاده از اتوی مو نیست و می‌توان آن را در منزل انجام داد. با انجام کراتین سرد نرمی و لطافت موها افزایش یافته و به راحتی شانه می‌شوند.

برای موهایی که در اثر رنگ و مش آسیب جدی دیده‌اند می‌توان در هفته دو تا سه بار از کراتین سرد استفاده کرد.

نحوه انجام کراتین سرد:

قبل از استفاده از مواد کراتین موها را با یک شامپوی ملایم مانند شامپو بچه بشویید. سپس آب اضافی مو را بگیرید و مواد کراتین را به موهای نم‌دار زده و موها را با کلاه مخصوص بپوشانید. میزان مصرف کراتین بستگی به اندازه و پرپشتی موها دارد. مواد کراتین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی موها بماند سپس موها را با آب و بدون استفاده از شامپو آبکشی کنید.

کراتین گرم

برای صاف کردن موهای فر و وز از کراتین گرم استفاده می‌شود. کراتین گرم به دلیل وجود گازهای شیمیایی باید در محیطی انجام شود که از تهویه مناسبی برخوردار است. یکی از تفاوت‌های کراتین سرد و کراتین گرم در این است که در روش کراتین گرم مواد کراتین با ریشه موها تماس پیدا نمی‌کند و فقط به تمام ساقه مو زده می‌شود.

نحوه انجام کراتین گرم:

برای انجام کراتین گرم ابتدا موها به وسیله یک شامپوی ملایم شسته می‌شوند. سپس آب اضافی موها گرفته شده و با استفاده از قلموی سیلیکونی مواد کراتین را از یک سانت مانده به ریشه مو روی ساقه مو می‌زنند. پس از گذشت سی دقیقه موها باید براشینگ شوند و پس از آن به صورت لایه لایه اتو کشیده شوند.

برای این کار باید از اتوی سرامیکی مخصوص کراتین استفاده کرد. حرارت اتوی مو باید بین ۱۶۰ تا ۲۲۰ درجه باشد و ۶ تا ۱۰ بار لایه مو اتو کشیده شود تا مواد کراتین جذب سلول‌های مو شود.

پس از انجام کراتین گرم به مدت ۳ روز نباید موها را شست. بعد از این مدت موها را با استفاده از شامپوی مخصوص کراتین یا شامپوهای بدون سولفات می‌شوییم و به آن ماسک موی مناسب می‌زنیم و پس از ۵ دقیقه آبکشی می‌کنیم. حالا نوبت خشک کردن موها و سپس اتو کردن آنهاست.

بهتر است تا دو روز پس از انجام کراتینه، موها با کش یا گیره بسته نشوند. به خاطر داشته باشید کراتین گرم خاصیت درمانی برای ساقه موها دارد و خشکی و شکنندگی موها را از بین می‌برد. 

اکستنشن مو ، کراتین مو ، اکستنشن لیزری...
ما را در سایت اکستنشن مو ، کراتین مو ، اکستنشن لیزری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : norouzi nedataheri بازدید : 106 تاريخ : چهارشنبه 27 آذر 1398 ساعت: 19:06

اگر قصد عکاسی ویژه دوران بارداری و ثبت این لحظات را برای آینده فرزند دلبندتان دارید و موهایتان در اثر تغییرات هورمونی دچار ریزش شده است، با استفاده از اکستنشن مو از موهایی پرپشت و زیبا برخوردار شوید.

در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی در بدن زنان موهای آنها زیبایی و درخشش خود را از دست می‌دهد. برای داشتن موهای زیبا در دوران بارداری باید رژیم غذایی مناسب داشت و مراقبت‌های لازم را در طول دوران بارداری به عمل آورد.

تغییرات هورمونی در زمان بارداری تاثیرات بسیاری بر بدن زنان دارد و زیبایی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ممکن است پوست صورت و بدنشان دچار آکنه شود و بافت و ساختار موهایشان تغییر پیدا کند. تارهای موی بعضی افراد ضخیم یا نازک می‌شود یا دچار ریزش شدید می‌شود.

پرهیز از مواد شیمیایی در دوران بارداری

اگر قبل از بارداری به طور مرتب موهای خود را رنگ، فر یا هایلایت می‌کردید بهتر است به دلیل توصیه پزشکان حداقل در سه ماه اول بارداری از این کار خودداری کنید. پزشکان معتقدند در اثر رنگ مو مواد شیمیایی از طریق پوست سر جذب شده و به جنین آسیب می‌رساند.

برای رنگ مو در دوران بارداری می‌توانید در سه ماهه دوم بارداری اقدام کنید. در سه ماهه اول بارداری اندام‌های مهم جنین در حال شکل‌گیری است و مواد شیمیایی تاثیرات بدی بر آن خواهد گذاشت.

استفاده از رنگ‌های گیاهی دارای مجوز بهداشت هیچ منعی ندارد. رنگ موی گیاهی برخلاف رنگ موی شیمیایی فاقد بخارهای سمی است و ضرری ایجاد نمی‌کند.

همچنین در دوران بارداری از کراتین مو نیز باید پرهیز کرد. کراتینه حاوی مواد شیمیایی است و ممکن است مشکلاتی برای کودک ایجاد کند.

تقویت موها در دوران بارداری

رژیم غذایی مناسب: برخورداری از رژیم غذایی مناسب در دوران بارداری بر سلامت مادر و جنین تاثیر مستقیم دارد. معمولا پزشکان رژیم غذایی مناسب را به مادران ارائه می‌کنند. مواد غذایی نظیر لبنیات به ویژه شیر، انواع میوه‌ها و سبزیجات، پروتئین شامل گوشت، مرغ، ماهی، حبوبات شامل عدس و غلات، انواع دانه‌های خوراکی و… در این رژیم وجود دارد که کمک می‌کند موهای زیبا در دوران بارداری داشته باشید.

ماساژ موها با روغن‌های گیاهی: ماساژ دادن موها و پوست کف سر با روغن‌های گیاهی نظیر روغن زیتون، نارگیل و بادام علاوه بر تقویت مو باعث آرامش مادر خواهد شد.

برای این منظور روغن مورد نظر را کمی گرم کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشد. موها را به روغن آغشته کنید و آنها را به آرامی ماساژ دهید. پس از آن موها را در یک کلاه قرار دهید و پس از دو ساعت با یک شامپوی ملایم بشویید. این کار را سه تا چهار بار در هفته تکرار کنید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

شست‌وشوی موها با شامپوی ملایم: در طول دوران بارداری از شست‌وشوی زیاد موها خودداری کنید و فقط هفته‌ای یک یا دو بار با استفاده از یک شامپوی ملایم موها را بشویید. اگر موهای بلند و پرپشتی دارید حتما از یک نرم‌کننده مناسب استفاده کنید تا در زمان شانه زدن موها مشکلی نداشته باشید.

در ماه‌های آخر بارداری وزن بدن مادر بالا می‌رود و حرکت کردن و فعالیت برایش سخت می‌شود. بنابراین شستن و رسیدگی به موها نیز ممکن است برای او سخت باشد. بهتر است خانم‌های باردار برای شانه زدن موها از همسران خود کمک بگیرند.

کنترل استرس و ایجاد آرامش: بعد از تغییرات هورمونی، استرس یکی از عوامل مهم ریزش مو در دوران بارداری است. با استفاده از راهکارهایی نظیر گوش دادن به موسیقی ملایم، معطر کردن فضای منزل با خوشبوکننده‌های گیاهی، تمرین‌های یوگای بارداری، گفت‌وگو با دوستان صمیمی و اعضای خانواده و… استرس خود را کنترل کنید و با آرامش بیشتر دوران بارداری را بگذرانید.

اکستنشن مو ، کراتین مو ، اکستنشن لیزری...
ما را در سایت اکستنشن مو ، کراتین مو ، اکستنشن لیزری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : norouzi nedataheri بازدید : 106 تاريخ : دوشنبه 25 آذر 1398 ساعت: 14:56

درباره کاشت مو

موها ممکن است به دلایل مختلفی همچون تغذیه نامناسب، استرس، اختلالات هورمونی، کاهش وزن و… دچار ریزش شوند. اگر ریزش مو در حد معمول باشد با مصرف دارو بهبود پیدا می‌کند اما در بعضی موارد که ریزش مو بیش از حد باشد افراد به دنبال راه‌های دیگری نظیر اکستنشن مو یا کاشت مو برای بهتر جلوه دادن موهای کم‌پشت خود هستند. در این مقاله درباره کاشت مو و روش های مختلف آن صحبت می‌کنیم.

موها یکی از مولفه‌های اصلی زیبایی افراد هستند و ریزش آنها باعث نگرانی می‌شود. ریزش مو بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز طبیعی است اما در مواقعی به دلایل مختلف ریزش مو بیش از حد معمول رخ می‌دهد و موی افراد کم‌پشت می‌شود. خانم‌ها معمولا از روش‌هایی نظیر اکستنشن لیزری استفاده می‌کنند تا موهایی بلند و پرپشت داشته باشند.

اما ریزش مو در مردان معمولا ارثی است و به صورت عقب رفتن خط مو در جلوی سر رخ می‌دهد. کاشت مو با استفاده از پیوند موی طبیعی تنها راه درمان موهای از دست رفته است.

اولین بار دکتر اوکادو، پزشک ژاپنی در سال ۱۹۳۹ کاشت مو را مطرح کرد. پزشکان در طول سال‌ها روش‌های مختلفی را به کار گرفته‌اند تا در حال حاضر به تکنولوژی جدیدی به نام میکروگرافت دست یافته‌اند. این روش با ایجاد موهایی طبیعی رضایت افراد زیادی را جلب کرده است.

در حال حاضر عمل کاشت مو یک جراحی سرپایی است که با برداشت ریشه‌های موی فرد از قسمت‌هایی از سر که دارای مو است و کاشت آنها در قسمت مورد نظر صورت می‌گیرد.

روش‌های کاشت مو

روش‌های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که تقریبا همه آنها رضایت بیماران را تامین می‌کنند. اما به طور کلی دو روش اصلی جراحی و بدون جراحی برای کاشت مو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در روش جراحی یا FUT برداشت موها به صورت نواری انجام می‌شود حال آنکه در روش بدون جراحی یا FIT گرافت‌های مو به صورت تک‌واحد جدا شده و پس از آن در محل مورد نظر کاشته می‌شوند. گرافت مو به دسته‌های چندتایی مو اطلاق می‌شود که پیازهای آنها در یک جا قرار گرفته‌اند و در نتیجه ساقه موها از یک نقطه از پوست سر خارج شده‌اند. هر گرافت مو معمولا یک تا چهار تار مو را دربردارد.

روش‌های Micro FIT و SUT نیز بر پایه روش FIT انجام می‌شوند که در آنها فولیکول‌های مو با حالت طبیعی و به صورت تک تک کاشته می‌شوند و موهای کاشته‌شده به صورت طبیعی رشد خواهند کرد.

نکته مهم درباره کاشت مو این است که هرچه برداشت مو بهتر انجام شود قطعا کاشت مو نتیجه بهتری خواهد داشت.

با اینکه عمل کاشت مو بسیار ساده است اما باید در انتخاب جراح متخصص و باتجربه دقت کرد تا این عمل با رعایت کامل نکات ایمنی و بهداشتی انجام شود.

بهترین روش کاشت مو

تعیین بهترین روش کاشت مو بستگی به شرایط فرد مورد نظر دارد. اما روش FIT و زیرمجموعه‌های آن Micro FIT و SUT بسیار موفقیت‌آمیز است. در این روش برداشت فولیکول‌های مو به صورت تک تک با استفاده از دستگاه صورت می‌گیرد. با این کار سرعت برداشت افزایش پیدا می‌کند اما احتمال آسیب رسیدن به گرافت‌های مو نیز وجود دارد.

در روش FIT زخم‌های بسیار کوچکی ایجاد می‌شود که نیاز به بخیه ندارد و پس از گذشت چند روز کاملا بهبود می‌یابد. این روش به ویژه برای ورزشکاران بسیار مناسب است زیرا انجام ورزش‌های سنگین به زخم‌ها فشار وارد نمی‌کند.

روش‌هایMicro FIT و SUT و ARTAS روش‌های مدرن کاشت مو بر اساس روش FIT هستند. اگر در روش SUT بتوان فولیکول‌های مو را با دقت زیاد برداشت کرد و با استفاده از لوله‌های یک‌بار مصرف آنها را به دستگاه SAFER منتقل کرد، می‌توان این روش را بهترین روش کاشت مو در نظر گرفت.

اما حقیقت درباره کاشت مو این است که هیچ روشی را نمی‌توان به طور قطع بهترین روش کاشت مو دانست. پزشک متبحر با معاینه و در نظر گرفتن شرایط بیمار بهترین روش را به او معرفی می‌کند. 

اکستنشن مو ، کراتین مو ، اکستنشن لیزری...
ما را در سایت اکستنشن مو ، کراتین مو ، اکستنشن لیزری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : norouzi nedataheri بازدید : 98 تاريخ : يکشنبه 24 آذر 1398 ساعت: 15:58

این روزها تقریبا هر آرزویی برای موهای خود داشته باشید می‌توانید برآورده کنید. اگر موهای کوتاه و کم‌پشتی داشته باشید می‌توانید با استفاده از اکستنشن مو صاحب موهایی بلند و پرپشت شوید. هر رنگی که دوست داشته باشید از رنگ‌های طبیعی گرفته تا انواع رنگ‌های فانتزی، زیبایی دوچندانی به موهایتان می‌بخشد. اما معمولا این تغییرات آسیب‌هایی نیز برای موها به همراه دارد. رنگ کردن و دکلره کردن مو باعث وز شدن آن می‌شود. در این مقاله برای ترمیم موهای وز شده راهکارهایی ارائه می‌دهیم.

موها در اثر خشکی زیاد وز می‌شوند. رنگ کردن مو، استفاده از سشوار و اتو و حتی تغییرات آب‌وهوا ممکن است باعث وز شدن موهای شما شود. سطح مو از کوتیکول ساخته شده است. زمانی که کوتیکول بر اثر آسیب مواد شیمیایی رنگ مو و شامپو و همچنین حرارت زیاد سشوار و اتوی مو آسیب می‌بیند در طول زمان باعث وز شدن مو می‌شود.

چه عواملی باعث وز شدن موها می‌شود؟

در آب‌وهوای سرد و فصل‌های سرد سال موها به دلیل کمبود رطوبت خشک و وز می‌شوند. شست‌وشوی موهای رنگ‌شده و دکلره‌شده با آب داغ نیز چربی و رطوبت آن را از بین برده و موها را وز می‌کند. بهتر است موهای خود را با آب سرد آبکشی کنید تا از این طریق به حفظ رطوبت مو کمک کنید.

استفاده بیش از حد از وسایل حالت‌دهنده مو مانند سشوار و اتوی مو با حرارت بالا آسیب جدی به موها وارد می‌کند و آنها را وز می‌کند.

در هنگام خرید محصولات بهداشتی نظیر شامپو، نرم‌کننده و اسپری‌های حالت‌دهنده مو، محصولات فاقد الکل و سولفات را انتخاب کنید. الکل باعث خشکی مو از ریشه می‌شود و موها را وز می‌کند.

استفاده از رنگ مو و مواد دکلره را کم کنید زیرا موها هر چقدر هم سالم باشند با استفاده مداوم از این ترکیبات شیمیایی آسیب می‌بینند و وز می‌شوند.  

روش‌ های خانگی برای ترمیم موهای وز شده

علاوه بر رژیم غذایی مناسب و مصرف آب کافی، می‌توان موهای وز شده را با استفاده از ماسک‌های خانگی ترمیم کرد. در ادامه طرز تهیه چند ماسک مو خانگی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

روغن زیتون: درمان موهای وز شده با روغن زیتون یکی از موثرترین درمان‌هاست. روغن زیتون با خواص بی‌نظیر خود موها را تقویت کرده و به آنها نرمی و لطافت می‌بخشد.

کمی روغن زیتون را کف دست خود ریخته و موها را از ریشه تا نوک آن با روغن ماساژ دهید. سپس موها را به آرامی شانه کنید تا روغن به همه جا برسد. در انتها موها را داخل کلاه مخصوص بگذارید و صبح روز بعد آن را بشویید. با این کار ریشه موها را نیز تقویت می‌کنید. همچنین می‌توانید پیش از استحمام موها را به روغن زیتون آغشته کنید تا در اثر شست‌وشو کمتر آسیب ببینند.

ترکیب روغن زیتون با روغن نارگیل نیز برای از بین بردن حالت وز مو بسیار موثر است. روغن نارگیل نیز خواص شگفت‌انگیزی دارد و استفاده از آن بسیار برای تقویت مو توصیه شده است.

ترکیب روغن زیتون و سرکه سیب: سرکه سیب خواص کم‌نظیری برای تقویت مو دارد. برای ترمیم موهای دکلره شده دو قاشق روغن زیتون را با یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب مخلوط کنید و آن را به مدت نیم ساعت روی موهای خود قرار دهید. می‌توانید از یک کلاه مخصوص استفاده کنید تا مواد بهتر جذب موها شوند. سپس موها را به آرامی و با یک شامپوی ملایم بشویید.

ترکیب روغن بادام و تخم مرغ: روغن بادام یک نرم‌کننده و مرطوب‌کننده طبیعی برای موها محسوب می‌شود. یک عدد تخم مرغ کامل را با یک چهارم فنجان روغن بادام مخلوط کنید و آن را به مدت نیم ساعت روی موهای خود قرار دهید. مطمئن شوید تمام موها را به این مخلوط آغشته کرده‌اید. این ماسک به خوبی موها را ترمیم می‌کند. برای شست‌وشوی موها نیز از یک شامپوی ملایم یا نرم‌کننده استفاده کنید.

سس مایونز: برای ترمیم موهای وز شده می‌توانید از ترکیب سس مایونز، روغن بادام و تخم مرغ استفاده کنید. این مواد را با هم مخلوط کنید و موها را به آن آغشته کنید. پس از نیم ساعت موها را بشویید. این ماسک علاوه بر تقویت موها، آنها را نرم و درخشان می‌کند.  

اکستنشن مو ، کراتین مو ، اکستنشن لیزری...
ما را در سایت اکستنشن مو ، کراتین مو ، اکستنشن لیزری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : norouzi nedataheri بازدید : 94 تاريخ : سه شنبه 19 آذر 1398 ساعت: 13:51

کوتاه کردن موها

داشتن موهایی بلند و پرپشت و از همه مهم‌تر موهای سالم دغدغه خیلی از افراد به ویژه خانم‌هاست. مو مولفه مهمی در زیبایی ظاهری افراد به شمار می‎‌آید. باوری در بین عموم مردم وجود دارد که کوتاه کردن موها در رشد آن موثر است. اگر شما هم درباره این توصیه و درستی آن کنجکاو هستید در این مقاله با ما همراه باشید.

کراتین پروتئینی است که در ساخت مو به کار رفته است. برای تامین کراتین مو باید مواد غذایی شامل پروتئین نظیر گوشت قرمز، مرغ، ماهی، حبوبات، تخم مرغ، لبنیات، پیاز، کلم پیچ، کلم بروکسل و مارچوبه را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا به رشد بهتر مو کمک کند.

عوامل مختلفی مانند آلودگی، استرس، عدم خواب کافی، رژیم غذایی نامناسب و… در ریزش موی سر تاثیرگذار هستند. پزشکان معتقدند سلامت مو و پوست از سلامت کل بدن نشات می‌گیرد. بنابراین برای داشتن موهای سالم باید بدن سالمی داشته باشیم. تغذیه مناسب یکی از عوامل موثر در سلامت بدن است. استفاده از یک رژیم غذایی متعادل شامل غلات و سبزیجات به میزان قابل توجهی رشد و سلامت مو را تامین می‌کند.

ویتامین‌ها به ویژه ویتامین‌های B5، B6، بیوتین، فولیک اسید، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E برای کنترل ریزش مو و رشد موی جدید بسیار کمک می‌کنند. این ویتامین‌ها در مواد غذایی مختلف و به ویژه سبزیجات و میوه‌جات وجود دارند.

اما گاهی لازم است فرد از مکمل‌های دارویی استفاده کند. انتخاب مکمل‌های ویتامین برای هر فرد نسبت به فرد دیگر متفاوت است و بهتر است پزشک متخصص دارو برای افراد تجویز کند. اما به طور کلی مصرف مکمل‌های ویتامین شامل زینک و آهن به خانم‌ها به دلیل کمبود ویتامین در دوران قاعدگی توصیه می‌شود.

آیا رشد موها با کوتاه کردن آنها افزایش می‌یابد؟

کوتاه کردن موها تاثیری در سرعت رشد موها ندارد. رشد مو متاثر ازفولیکول‌های مو است که در پوست سر قرار دارد. در واقع رشد و سلامت موها به رفتار ما با آنها بستگی دارد.

در هر ماه، مو حدود ۸ تا ۱۲ میلی‌متر رشد طولی دارد. کم‌پشتی و پرپشتی موها تحت تاثیر عوامل ژنتیکی است و کوتاه کردن یا تراشیدن مو باعث پرپشت شدن یا افزایش رشد مو نمی‌شود.

کوتاه کردن مرتب مو ظاهری آراسته به موهای شما می‌بخشد و باعث از بین رفتن موخوره و شکنندگی موها می‌شود. به همین دلیل موهای شما زیباتر و درخشان‌تر دیده می‌شوند. بنابراین خوب است حودا هر سه ماه یک بار کمی از انتهای ساقه مو را کوتاه کنید تا به سلامت آن کمک کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که داشتن موی بلند به دلیل استفاده از بعضی مدل‌های مو نظیر موی دم اسبی یا بافت‌هایی نظیر بافت آفریقایی که در آنها مو بیش از اندازه کشیده می‌شود باعث ریزش بیشتر مو می‌شود.

در واقع داشتن موی کوتاه از این جهت که احتمال آسیب رسیدن به موها را کاهش می‌دهد ریزش آن را نیز کم می‌کند ولی باعث افزایش رشد مو نمی‌شود. با کوتاه کردن مو و داشتن تغذیه مناسب، خواب کافی و دوری از استرس موهایی سالم‌تر خواهید داشت.

توصیه‌هایی برای بهبود رشد موها

در رژیم غذایی خود حتما پروتئین شامل گوشت، مرغ، ماهی، انواع حبوبات و لبنیات به ویژه پنیر و شیر را قرار دهید. مواد معدنی مانند روی، منیزیم، آهن، سلنیوم و ویتامین‌ها را فراموش نکنید. میوه‌ها و سبزیجاتی مانند مرکبات، لیمو، سبزیجات برگی، مغز خشکبار و گوجه فرنگی را به صورت روزانه میل کنید. بدن خود را به دریافت ویتامین از مواد غذایی طبیعی عادت دهید تا کمتر نیاز به مصرف داروهای مکمل ویتامین داشته باشید.

در کنار رژیم غذایی مناسب، از محصولات شیمیایی شامل محصولات زیبایی و آرایشی برای موها کمتر استفاده کنید. این مواد به مو آسیب رسانده و باعث ضعیف شدن ریشه و در نتیجه ریزش مو می‌شوند. سعی کنید هر چند وقت یک‌بار موهای خود را با ماسک‌های گیاهی طبیعی و روغن‌های بادام، نارگیل و زیتون تقویت کنید.   

 
 
اکستنشن مو ، کراتین مو ، اکستنشن لیزری...
ما را در سایت اکستنشن مو ، کراتین مو ، اکستنشن لیزری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : norouzi nedataheri بازدید : 104 تاريخ : پنجشنبه 14 آذر 1398 ساعت: 13:57

یکی از جلوه‌های خیره‌کننده در فیلم‌های سینمای هند یا همان بالیوود موهای پرپشت و زیبای بازیگران زن هندی است که زیبایی دوچندانی را به آنها می‌بخشد. از زمان‌های گذشته موهای پرپشت، بلند و زیبا از ویژگی‌های منحصربه‌فرد زنان هندی بوده است. گرچه در حال حاضر اکستنشن مو آرزوی خانم‌ها را برای داشتن موهای بلند و پرپشت برآورده کرده اما می‌خواهیم در این مقاله از راز پرپشتی موهای زنان هندی پرده برداریم.

گیسوان بلند، پرپشت و براق زنان هندی از زمان‌های قدیم مورد توجه همه اقوام بوده است. برای پی بردن به راز آنها باید به سراغ طب سنتی هندوستان برویم تا جواب سوالمان را پیدا کنیم.

 

تقویت مو با انواع روغن‌های گیاهی

تقویت مو با انواع روغن‌های گیاهی

طب آیورودا یا همان طب سنتی هندوستان به استفاده از روغن نارگیل برای احیای مو و رشد آن توصیه می‌کند. روغن نارگیل با عطری سرشار از حس زندگی، خاصیت مرطوب‌کنندگی فراوانی دارد. هندی‌ها این روغن را با روغن کرچک و عطر دلخواه مخلوط کرده و به طور مرتب پوست سر و ساقه مو را با آن ماساژ می‌دهند. با این کار علاوه بر تقویت رشد مو، شوره سر و موخوره آن هم درمان می‌شود.

یکی دیگر از رازهای پرپشتی موهای زنان هندی استفاده از روغن زیتون و روغن بادام برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن است. با ماساژ این روغن‌ها روی پوست سر گردش خون در این قسمت افزایش پیدا کرده در نتیجه قدرت ریشه مو بهبود پیدا می‌کند.

معمولا هفته‌ای حداقل دوبار باید به موها روغن زد تا بتوان نتیجه مطلوبی گرفت. پیش از شست‌وشوی مو موها را شانه کرده و روغن را به موها بزنید و اجازه دهید برای نیم ساعت ساعت بماند. سپس موها را با یک شامپوی ملایم بشویید.

استفاده از روغن علاوه بر تقویت موها درخشندگی خاصی به آنها می‌بخشد. هندی معتقدند برای اثرگذاری بیشتر روغن‌ها، باید آنها را گرم کرد و سپس روغن گرم را روی پوست سر ماساژ داد تا بهتر جذب شود.

 

پودر کاری ادویه‌ای موثر در تحریک رشد مو

پودر کاری ادویه‌ای موثر در تحریک رشد مو

پودر کاری یکی دیگر از موادی است که هندی‌ها از ترکیب آن با روغن نارگیل ماسکی جادویی برای تقویت مو می‌سازند. کاری با انواع آنتی‌اکسیدان‌ها، پروتئین گیاهی و اسیدهای آمینه بسیار به تقویت مو کمک می‌کند. مقداری پودر کاری را با روغن نارگیل مخلوط کرده و خمیر حاصل را بر کف سر قرار می‌دهند. با این کار علاوه بر تقویت ریشه مو از سفید شدن آن نیز جلوگیری می‌کنند.

یکی دیگر از نسخه‌های توصیه شده برای تحریک رشد مو در هندوستان ترکیب پودر کاری با ماست است. این ماسک سبک را باید به مدت بیست دقیقه تا نیم ساعت روی کف سر و موها قرار داد و سپس آن را با آب گرم شست. به مرور زمان تاثیر آن را بر رشد سریع مو می‌توان دید.

 

 درمان ریزش مو با آلوئه ورا و شیرین بیان

 درمان ریزش مو با آلوئه ورا و شیرین بیان

استفاده از آلوئه ورا یکی دیگر از توصیه‌های طب سنتی هندوستان است. ژل آلوئه ورا ویتامین‌های زیادی دارد که باعث تقویت جریان خون و رشد مو می‌شود. برای استفاده از آن کافی است ژل داخل گیاه را به پوست سر و موهای خود بمالید و پس از گذشت یک ساعت موها را با آب ولرم بشویید.

 در بعضی نسخه‌ها برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت آن، توصیه شده صبح‌ها به صورت ناشتا یک قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا میل شود.

شیرین بیان نیز یکی دیگر از گیاهان دارویی برای درمان ریزش مو و تقویت رشد آن است که طب سنتی هندوستان بسیار بر آن تاکید کرده است. زنان هندی‌ پودر ریشه شیرین بیان را با روغن کرچک مخلوط کرده و خمیر حاصل را بر پوست سر و موها ماساژ می‌دهند. این ترکیب تاثیر فوق‌العاده‌ای بر درمان ریزش مو دارد.   

یکی از توصیه‌های مهم هندی‌ها برای داشتن موهایی پرپشت توجه به نحوه شانه کردن موهاست. آنها معتقدند موها باید به طور مرتب شانه شوند تا از شکنندگی آنها جلوگیری شود. به ویژه قبل از شست‌وشوی موهای بلند، آن را شانه کنید تا گره‌های آن باز شود و به راحتی شسته شده و پس از شست‌وشو نیز کمتر گره بخورد.

موهای خیس را نباید شانه زد زیرا باعث ریزش بیشتر مو خواهد شد. خشک شدن مو به طور طبیعی و بدون استفاده از سشوار و خشک‌کننده‌های دیگر باعث می‌شود شاهد ریزش موی کمتری باشید.

اکستنشن مو ، کراتین مو ، اکستنشن لیزری...
ما را در سایت اکستنشن مو ، کراتین مو ، اکستنشن لیزری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : norouzi nedataheri بازدید : 76 تاريخ : سه شنبه 5 آذر 1398 ساعت: 15:36